KÖPVILLKOR
Köpvillkor för handel
Solena
Kundtjänst: SolenaKontakt@gmail.com
Säljaren kallas: Solena, oss/vårt eller vi. Köparen kallas: Kund, du, du, din eller din.
Handel genomförande
Implementering av handeln här på Solena.se görs mycket enkelt. Du trycker på "Sätt i vagn" på den produkt du vill köpa. Sedan lagras objektet i din vagn så att du enkelt kan fortsätta att handla eller gå direkt till rutan för betalning. Där väljer du frakt- och betalningsmetoden och anger sedan din kontakt- och leveransadress.
När du har avslutat en handel med oss godkänner du och samtycker till våra villkor. När du handlar med en artikel godkänner du och samtycker till produktens information och kommentarer.
Integritet, säkerhet och personlig information
I samband med beställningen samtycker du till att Solena sparar och använder din information. Vi gör detta för att uppfylla våra skyldigheter gentemot dig. Vi dokumenterar också all kommunikation vi har med dig via e -post för att erbjuda den tjänst du förväntar dig av oss. Solena kommer inte att avslöja din personliga information för tredje part. Enligt integritetslagen behöver du en gång om året rätten att vara en del av den information vi har lagrat om dig. Vi förbehåller oss rätten att använda e -post/telefonnummer för att skicka marknadsföring och nyhetsbrev
Priser
Alla priser inkluderar gratis frakt. Våra priser kan variera och därför reservationer om prisförändringar i förhållande till marknaden och andra faktorer. Med förbehåll för att skriva/utskriftsfel görs också på vår webbplats.
Leverans och hämtning
Leveransmetod för produkten väljer kunden själv i kassan. Leveranstiden för varor som finns på huvudlagret är normalt 5-14 dagar (beroende på var i landet ska produkten skickas). Om produkter har hög efterfrågan kan längre leveranstid uppstå. Om vi är tomma för artikeln på huvudlagret kan leveranstiden vara över 2 veckor (då kommer vi att ge information om detta i den enskilda artikeln som detta gäller). I förväg bokning kommer vi att tillhandahålla det tidigaste och senaste leveransdatumet vid den enskilda artikeln. Om något annat gäller kommer vi att skriva detta i den enskilda artikeln som detta gäller för.
Solena.se genomförande av handel
Implementering av handeln här på Solena.se görs mycket enkelt. Du trycker på "Sätt i vagn" på den produkt du vill köpa. Sedan lagras objektet i din vagn så att du enkelt kan fortsätta att handla eller gå direkt till rutan för betalning. Där väljer du frakt- och betalningsmetoden och anger sedan din kontakt- och leveransadress.
När du har avslutat en handel med oss godkänner du och samtycker till våra villkor. När du handlar med en artikel godkänner du och samtycker till produktens information och kommentarer.
Solena.se ansvarar för föremålet tills det levereras till kunden.
Kunden ansvarar för att plocka upp föremålet på alla postkontor och om föremålet inte plockas upp inom 14 dagar debiteras avkastningen motsvarande frakten till kunden. Det är också kundens ansvar att kräva föremålet om det inte tas emot inom den förväntade leveranstiden. Kunden ansvarar för att tillhandahålla rätt leveransadress - och ansvarar för att betala frakt (båda vägarna) om objektet återgår till oss på grund av felaktig eller ofullständig adress.
Tillbakadragande
Rätten till uttag gäller för kontakteranetbutikk@gmail.com. Enligt norsk lag (rätten till uttag) har kunderna rätt att ångra ett köp. Om du som kund ångrar ditt köp hos oss måste det rapporteras inom 100 dagar efter det att artikeln har tagits emot. För att rätten till uttag ska vara tillämplig måste artikeln returneras i villkoret kunden fick och inom rimlig tid. Kunden ansvarar för risken för returtransport och måste täcka eventuella kostnader i samband med returtransporter.
Retur av produkt görs genom att skicka objektet i originalförpackning.
Skadade varor och klagomål
När du får din beställning är det viktigt att kontrollera varorna för skador eller defekter. Om föremålet skadas eller bryts kan du kontakta oss här för ytterligare instruktioner. Du har två års fordringar i enlighet med norsk lag.
Retur/ändring av objektet
Efter att ha returnerar en artikel är kunden ansvarig för risken för returtransport och måste täcka eventuella kostnader i samband med returtransporter. När du byter ut en artikel är kunden ansvarig för eventuella kostnader i samband med tripp-/returtransporter.
Återbetalning
När återbetalning av belopp efter annullering av en beställning eller genom att använda rätten till uttag kommer återbetalning av belopp först att göras när:
Beloppet är registrerat på vårt konto eller
Produkten tas emot i gengäld och i stativet skickade vi varor
Om objektet skickas och/eller levereras återbetalas inte fraktkostnaden om det inte finns ett fel på produkten eller felaktigt levereras.
Villkorändring
Vi har reserverat rätten att ändra villkoren för denna webbplats.
Frågor om inköpsvillkor
Kontakta vårt kundcenter eller skicka ett e-postmeddelande till
SolenaKontakt@gmail.com